Se vede marea din Bucegi… marea alpina

Salutare,Dupa cum scriam aici intr-un e-mail acum ceva timp, noi incercam sa iesim pe munte cat de des putem si experienta ne-a demonstrat ca e mult mai eficient sa discutam fata in fata miercurea, cand incercam sa facem si un plan in mare pentru weekend. Drept urmare, imi pare rau pentru cei care nu pot ajunge si poate au ratat cateva ture frumoase. Dar nu totul este pierdut, pentru ca urmeaza un nou weekend 😉

Planul actual ar fi de plecat vineri dupa-amiaza, la 17:30 din Iasi, mers pana in Busteni, cazat in statiune, la o pensiune. Sambata plecat(6:30) cu masina la Gura Diham, urcat spre Cabana Izvoarele, Pichetul Rosu si intrat pe Take Ionescu, la Prepeleac avem 2 variante in functie de starea vremii, traseului si a noastra,
a) tinut BR pe Creasta spre Bucsoiu Mare si urcat la Omu, apoi coborat fie pe traseul de vara fie prin Hornul Mare la Cabana Malaiesti.
Aceasta varianta inseamna aproape 2000m diferenta de nivel in urcare si 1000m in coborare, in 9 ore de traseu:

b) Sau daca  lucrurile nu sunt ok, tinem TR pana la Malaiesti.
http://trasee-marcate.ro/ traseu/103_115_75_74/Complex- Gura-Diham-Cabana-Malaiesti

Duminica plecam de la cabana Malaiesti tot dimeneata devreme si urcam fie pe Brana Caprelor, pe Bucosoiu, vf Omu sau pe Hornul Mare, fie traseul de vara, in functie de cum am venit cu o zi inainte si cum se aluneca. Oricum ajungem la Omu, de acolo coboram pe Valea Cerbului la Gura Diham, masina, iar cine doreste isi exercita dreptul constitutional de vot, facem o pauza in Busteni sau Predeal.
http://trasee-marcate.ro/ traseu/59_62_56_54/Cabana- Malaiesti-Intersectie-Poiana- Vaii-Cerbului

Fiind diferente mari de altitudine, trasee lungi si unele portiuni expuse, o sa mergem cu rucsacel usor, din care nu vor lipsi: apa/ceai, frontala, mancare pentru cel 2 zile si dulciuri, haine pentru vant, -9 grade, manusi si fes, bocanci aderenti pe piatra uda, betele de tracking sunt mai mult decat recomandate. Si tot din aceste motive imi rezerv dreptul de a selecta partipantii.

——–

Salut,

Am ramas dator cu un scurt jurnal de calatorie pentru tura din Bucegi de weekend-ul trecut.

Echipa a fost “mare”, dar puternica: Madalina, Magda si cu mine. Si am adaptat planul initial conform cu conditiilor, pentru ca ne-am miscat foarte bine.

Am iesit vineri din Iasi undeva inainte de 18:00, iar in Busteni am ajuns la ora 23:00, Am stat la pensiunea Valea Alba, unde am mai fost si acum 2 ani(multumim Andrei pentru numarul de telefon), conditii ok: cald si curat, 100 lei cazarea pentru aparatament, in care ar fi incaput si 4 persoane.

Sambata, desi alarmele suna la ora 6:00, dureaza un pic si la 7:30 intram in traseu la Gura Diham. Ceata se asteapta mai sus, dar destul de cald pentru o dimineata de toamna, reusim sa ne incalzim bine dupa Panta Prostolui si dupa o ora suntem la Cabana Izvoarele, nu intram insa si tinem traseul de BR spre Pichetul Rosu si intram pe Take Ionescu. Pe acest traseu ne intalnim cu un singur turist ce cobora de la Omu si ne-a avertizat ca este gheata pe Hornul Mare, dar Take Ionescu este in continuare curat. Aproape de Prepeleac intram in ceata, ce devine albastra si se disting cateva raze de soare. Credeam ca prognozele ne-au inselat, dar nu a fost a asa: o data cu iesirea din padure iesim si din nori. Este ora 10:30, suntem la Prepeleac, dar deasupra marii alpine: Postavaru, Ciucas in departare si putin din Piatra Mare, se vad ca mici insulite in marea alpina; iar departe tare se observa spre nord si Calimanii cu Rodnei. Norii se joaca deasupra muntelui Diham, si pe cresteke secundare. Parasim TR ce continua spre Malaiesti (inca o ora ar mai fi fost de mers cu cateva portiuni interesante cu podete si lanturi) si pastram BR ce urca spre Vf Omu. Suntem inca la umbra, incepe urcusul mai sustinut, cu marcaj mai rar, dar poteca destul de clara, ici colo cate un brad ratacit, dar suntem in raiul jnepenilor, de care ne mai folosim in portiunile abrupte la catarare. Ne dam seama de aceasta portiune nu este recomandata iarna sau pe vreme rea. Gasim si 3-4 lanturi ajutatoare, dar unele sufe sunt la fel de ruginite ca si cele de pe Hornul Mare, ca iti este frica ca iti strapunge si manusa si pielea. Iar  in alte portiuni sunt lanturi noi, dar subtiri si chiar rupte. Desi mai sunt portiuni cu gheata, ne descurcam foarte bine si ajungem in portiunea de gol alpin.  Aici, unde este ferit de soare stratul de zapada este continuu, dar nu are mai mult de 3-4 cm grosime si este zapada buna, cu aderenta. Urmeaza cateva varfuri intermediare, cu cate un stalp, rasare si Creasta Craiului  dupa Creasta Tiganasi, zarim si Cabana Malaiesti, dar care se tot departeaza de noi. Nu dureaza foarte mult si suntem la intersectia cu Brana Caprelor si dupa cum ma asteptam, stratul de zapada este continuu, sunt urme de bocanci doar 10 metri, apoi raman doar cele de capre negre. Pare totul ok si pentru ca este devreme si tinem cont de informatia cu gheata pe Hornul Mare, luam decizia ca in aceea zi sa coboram pe Brana Caprelor, iar duminica sa urcam pe Horn. Totul timpul e de preferat sa parcurgi traseul mai dificil in urcare si nu in coborare si dimineata, cand esti mai odihnit si mai atent. Ne intoarcem la BR si continuam urcarea pe Creasta Bucsoiului Mare. Vantul bate mai tare si ne mai taie din elan, zarim cabana Meteo Omu si facem o scurta sedinta tehnica sub Vf Bucsoiul Mare(era ora 13:00): propunerea mea este sa renuntam la dusul si intorsul pe Vf Omu in aceea zi, ne mai trebuia 2 ore cu pauza la cabana, pentru ca oricum ajungeam acolo a doua zi, iar Brana Caprelor nu stiam exact cat de mult ne ia ca si timp. Fetele sunt de acord si urcam repede pe Vf Bucsoiul Mare (2492m), face o scurta pauza in care Magda ne impartaseste o reteta care e un bum energetic: biscuiti simplii pe care pune miere, bine ca nu mai avem de mers prin padure sa ne miroase ursii 😉 In coborarea spre intrarea pe Brana Caprelor intalnim un grup, pe care ii fericim cand le spunem ca urmatorul varf e Bucsoiul Mare si nu mai au mult de mers. La intrare pe brane ne punem parasapezile, in eventualitatea ca v-om gasi portiuni cu zapada troienita sau adunata pe fundul valcelelor pe care le v-om traversa. Nu a fost nevoie insa, stratul de zapada nu creste prea mult. Mergem o portiune destul de multa